Jawatan Kosong Universiti Sultan Zainal Abidin Februari 2017

Jawatan Kosong Universiti Sultan Zainal Abidin Februari 2017

Jawatan Kosong Universiti Sultan Zainal Abidin Februari 2017

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Jawatan Kosong Kerajaan dan Swasta 2017 menampilkan Jawatan Kosong Universiti Sultan Zainal Abidin Februari 2017. Jawatan ini melibatkan Kementerian Pengajian Tinggi. Jawatan-jawatan kosong yang tersenarai adalah seperti berikut:

1. Pendaftar
2. Bendahari

Jawatan Kosong Universiti Sultan Zainal Abidin Februari 2017 yang ditawarkan ini mempunyai beberapa kekosongan. Urusan pengambilan ini mengikut kementerian atau jabatan yang terlibat dan calon yang melepasi tapisan akan dipanggil untuk menghadiri temuduga.

Keputusan Kerajaan menubuhkan Universiti Sultan Zainal Abidin (Dahulu dikenali Universiti Darul Iman Malaysia) menjadi satu sejarah dalam perkembangan institusi pengajian awam negara dan menjadi kebanggaan rakyat Negeri Terengganu secara khususnya dan masyarakat Malaysia keseluruhannya.

Bermula dengan pengumuman daripada Y.A.B Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi pada 26 Mac 2005 sehingga perlantikan Dato’ Profesor Dr. Alias bin Daud sebagai Naib Canselor yang pertama pada 1 Januari 2006, maka dengan ini bermulalah proses operasi Universiti Sultan Zainal Abidin dengan motto “Ilmu Demi Faedah Insan”.

Pegawai-pegawai pengurusan tertinggi Universiti Sultan Zainal Abidin yang turut dilantik pada ketika itu adalah Timbalan Naib Canselor (Akademik & Antarabangsa), Profesor Dr. Mohd Afandi bin Muhamad, Timbalan Naib Canselor (Penyelidikan & Inovasi), Profesor Dr. Mohd Zahedi bin Daud, Pendaftar, Nurul Huda @ Ariffin bin Muda dan Bendahari, Baharin bin Salim @ Abdullah.

Adalah diharapkan Universiti Sultan Zainal Abidin akan dapat melahirkan pemimpin dalam pelbagai bidang melalui ilmu pengetahuan, menggalakkan keterbukaan, menanam sikap kebertanggungjawaban dan menghargai kepelbagaian demi manfaat manusiawi.

Universiti Sultan Zainal Abidin juga berharap untuk melahirkan dan membentuk ramai pemimpin yang mempunyai bakat dan pemikirannya diasuh dengan ilmu, budaya tinggi, akhlak luhur serta berwajah antarabangsa.

Permohonan Jawatan Kosong Universiti Sultan Zainal Abidin Februari 2017 boleh dilakukan secara online dengan syarat lantikan dan bidang tugas boleh didapatkan di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA). Tarikh tutup permohonan ini adalah pukul 5.00 petang pada hari Khamis bertarikh 9 Februari 2017.

Kongsikan Dengan Rakan-rakan!

Leave a Reply

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam